måndag 11 juni 2012

Träningsklocka inköpt - funkar ej


Träningsklocka inköpt - funkar ej 
I söndags, dagen efter Paradisloppet, hade jag äntligen bestämt mig för att köpa en träningsklocka. Jag hade spanat in Nike + Sportwatch GPS. Det var efter att läst mycket om den på nätet och känt på den i butik, som jag kände att nu jag slår till. Givetvis vill jag mäta min distans, mina tider och jämföra med mig själv. Men...
..., den funkar inte. Jag kopplar in den till datorn och den laddar. Jag är som alltid lika spänd på att se funktioner med en ny teknikpryl, så även med denna. Med efter 4 minuter utav laddning och jag har tankat ner programvaran. Så funkar den inte. SKITPRYL, tänker jag. Den är helt död och programmet som man ska ladda ner på datorn, yttrar en "error 23". Men efter en stunds surfande på Facebook och Twitter, ser jag att det är många som har problem med klockan nu. Så nu är det bara hoppas att de fixar problemet inom de närmsta dagarna, annars åker klockan tillbaka och då blir det fanimej en Garmin för min del. Fortsättning följer..




Nästa lopp som jag är helt säker på att jag springer är faktiskt Musköloppet, som springs just på Muskö, utanför Nynäshamn. Problemet är att det är nästan en månad dit - 7 juli. Så jag behöver helt klart fler lopp känner jag. Jag kikar på två andra lopp, som är innan Musköloppet. Dock måste det lösa sig med saker runt omkring, jobbet exempelvis. 
Jag kommer att lägga upp lite kortare rapporter här på bloggen, från mina tre första lopp - Skärholmsloppet, HalvTolvan och Täbyloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar