lördag 28 juli 2012

10 dagar kvar tills omstarten...


Äntligen har jag fått springa ute igen. Det blev 2 pass med 8.7 km i torsdags och 11.8 km (längsta passet hittills) idag. Så strax över 2 mil får ändå ses som hyggligt, även om det var jäkligt varmt idag och jag sprang fel, vilket var lite snöpligt. Nåväl, kul att man börja få upp ångan igen och det börjar närma sig för tävling. Men först åker jag återigen på en resa och är borta 5 dagar, förhoppningsvis kan jag åtminstone göra ett kortare utomhuspass. Löpband är inget för mig, ska inte vara helt omöjligt att hitta alternativ.

Hur ser det ut under hösten, vilka lopp hade jag tänkt att springa?

Hösten 2012:
7 augusti - KK-joggen - Katrineholm - 5.1 km
11 augusti - Telge Stadslopp - Södertälje - 5 km
18 augusti - Oklart - 10 km
25 augusti - Stallarholmsloppet - Stallarholmen - 5 km
29 augusti - Hälsoloppet - Huddinge - 5 km

1 september - Järnaloppet - Järna - 5 km
8 september - Sicklaloppet - Nacka - 10 km
8 september - Kistaloppet - Kista - 10 km
9 september - Sparbanksloppet - Norrtälje - 5 km
15 september - DN Halvmarathon - Stockholm - 21,098 km
22 september - Solsidan Runt - Saltsjöbaden - 5 km

6 oktober - Solviksloppet - Bromma - 4 km
7 oktober - Hellasloppet - Nacka - 5/10 km
13 oktober - Å-Stadsloppet - Örebro - 5 km
14 oktober - Hässelbyloppet - Hässelby - 10 km


Med stor reservation för att något/några lopp kan falla ur schemat

Hela 15 lopp står på listan och vi får väl se hur många utav dessa jag springer. Men det är alltid extra taggande att något att kämpa mot, framförallt när de där sista kilometrarna ska springas under träning eller när det kommer att bli kyligare ute.

Så efter 9 lopp under våren 2012, så kommer showen att rulla vidare under hösten. Karavanen kommer att packad med jävlar anamma, vinnarinstinkt och ett mål - att slå nya rekord.

På återseende.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar