söndag 2 september 2012

Att hitta formen igen...



Det blev inget Järnalopp under gårdagen, jag valde avstå då jag har varit förkyld under hela  veckan och inte alls var i form att springa. Under fredagen och lördagen var det total vila, det har jag inte upplevt mycket på länge. Kanske ett fåtal gånger de senaste tre gånger har jag haft två dygn av total vila. Nu har jag fått en elak förkylning som delvis fått mig att inte göra ett piss. Även om de senaste 7 dagarna har varit fullspäckad av snabbaste träningspasset (söndags), innebandyträningar (tisdag och torsdag) samt mitt nästbästa lopp på 5 km (onsdag). Så har jag fullständigt valt att gå offline med löpning.

Under söndagen var jag ute igen i löpspåret, men jag hade ätit en del kort innan mitt löppass och trots att jag öppnade starkt. Så avbröt jag efter 3,3 km, när jag fick rejält håll som fick mig att stanna tvärt och inse att idag tar dagens pass här och nu. Fyfan, vad tråkigt tyckte jag och kände mig ledsen. Jag har alltså 6 dagar kvar till nästa lopp (Sicklaloppet, 10 km), min andra tävlingsmil dessutom. Nu har jag inte mycket tid kvar, för att bli helt frisk och återställa formen för att klara av det. Det blir en kamp mot sjukdomen, klockan och fan vet jag...! Enda ljuspunkten att dagens snittkilometertid var på 4:06. Men som sagt tråkigt nog, stannar vi där idag. Men det blir ett nytt test under morgondagen.


Jag ska dit, ska du?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar