måndag 22 oktober 2012

Pepparkakor & Nytt lopp 2013


Det är snart exakt 2 månader kvar till julen, en favorithögtid helt klart. Fast inte med all den stress som kommer med julklappsinköp och hets därtill. Men de senaste dagarna har jag börjat äta pepparkarkor, jag har varit duktig nu under "lopperioden" att inte äta så mycket onyttigheter. Men jag har har faktiskt ätit en hel del pepparkakor, det går inte komma från att det är helt otroligt beroendeframkallande och inte undra på, det är jävligt gott. Framförallt efter efter ett löppass.

Förra veckan blev det "bara" en kort tur på 5 km, det var längesen jag sprang så lite en vecka. Men denna vecka rivstartade jag idag, att ta en löptur, riktigt trött med grus i ögonen. Men ut skulle jag. Det blev en tur på 8,6 km, med snittiden på 4:07/km. Det är jag riktigt nöjd med, eftersom jag har haft problem med både det ena och andra. Så kände jag att kroppen faktiskt fortfarande är med mig, det var ett styrkebesked jag inte vill vara utan. Jag kände mig riktigt stolt när jag for fram i mörkret (huga) längs gatorna. Nästa pass planeras redan till om två dagar, jag börjar växla upp igen inför ett eventuellt sista lopp i Lill-jansskogen.

---


Jag har sedan ett lopp bokat och betalt inför 2013 och det är Göteborgsvarvet. I slutet på förra veckan, anmälde jag mig och betalade för Berlin Halvmarathon nästa år. Ett lopp jag har haft i tankarna och det är redan den 7 april, vilket betyder att det blir inledningen av säsongen. Det kommer också att betyda att det blir mitt första lopp utomlands, det kommer att bli riktigt kul. Berlin är en av mina favoritstäder överhuvudtaget, så det ska bli extra kul att svischa förbi längs gatorna där nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar