lördag 3 november 2012

Min fiende vakar över mig

Under fredagen blev det återigen ett löppass, men jag var trött både mentalt och fysiskt. Jag hade 1 löppass och 2 innebandypass tre dagar i följd, samt sovit för lite. Ingen energi hade jag i kroppen, jag hade nog inte ätit tillräckligt de senaste timmarna för att få ut den där härliga energin som jag hade onsdags, då jag slog till med årets träningspass. Dessutom kom inte GPS-klocka (inte nu igen, den har ju funkat så bra på den fronten. Men nu börjar det...) igång, som den skulle. Lika bra det, så att jag kunde köra utan klocka och bara fått ett pass. Under de nära 9 km som jag sprang på asfalt, så hade jag många tankar på att avbryta. Jag kan nog gissa på att jag sprang mellan 4:30-4:45 per kilometer. Jag är väldigt glad dock att jag lyckades genomföra, utan att stanna.

Under det här energilösa passet, så lyssnade jag på en av de podcasts som jag lyssnar på; Svamprikets Svampod Fyrkant. Jag skrev om det för ett tag sedan och jag hörde av mig och sa att jag nämnde dem i min blogg. I slutet av min nedvarvning efter passet, så har dem ett "postsäcken"-inslag och då kom mitt mail med. De var trevliga nog att t o m ge mig lite reklam till den här bloggen och nu förstår jag varför tisdagen hade överlägset rekord i antalet besökare på min blogg. Riktigt kul, att det blir en liten snöbollseffekt som har hållt i sig denna vecka. En riktigt trevlig överraskning i slutet av en annars för djävligt pass. Det är inte illa att får oväntat reklam från en spelpodcast, en jävligt bra sådan.

Tyvärr gjorde min fiende besök igen med sitt illamående på kvällen och det höll i sig till sängdags, det fanns även kvar dagen efter ett bra tag (alltså idag). Fasiken, vad jag är väldigt irriterad på detta.

---


Jag måste bara skriva om denna härliga drömska mellanmål. Även om de andra Risifrutti som finns är helt okej, att äta någon gång då och då. Så är Risifrutti Saffransguld bland de godaste saker som jag har har ätit på länge, både nära och kära tycker att det här otroligt gott också. Den passar perfekt, när vi nu börjar närma oss juletider. Passa på nu, då det står att det endast är tillfälligt besök, så vi får se hur länge vi får ha kvar denna läckerbit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar