torsdag 8 november 2012

Nu börjar det närma sig igen...


Under onsdagen var det dags igen, ett löppass på asfalt. Det blev 8,6 km på i ett 4:11-tempo i kilometersnitt. Jag körde absolut inte för fullt och kroppen var lite halvt seg, så jag är helt klart nöjd med kvällens runda.

Det blir också ett löppass under fredagen, ett längre och mera lugnare pass, för första gången. Efter att ha försökt lika jäkligt nära eller på tröskelgränsen, så är det dags för ett längre än en mil och lite lugnare tempo för mig. Vi får hoppas att det kanske blir nyttigt, jag försöker att hela tiden hitta nya vägar att förbättra mig själv.

Nu är det faktiskt bara 9 dagar kvar till nästa lopp, jag har saknat det helt klart. Även om det har varit skönt med hetsen varje vecka att träna och sedan genomföra lopp varje helg, så är det alltid kul att stå där startskottet är och ge allt. Terräng är kanske inte det jag ser fram emot, men vafan, det kommer att bli kul helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar