torsdag 1 november 2012

Riktigt jävla bra pass + tredje loppet klart 2013!


Onsdagen var en riktigt bra dag, jag hade kompat ut två timmar. Så att det bara blev en 6-timmarsdag på jobbet, så att jag fick sluta kl. 14. Mycket härligt, vilket betydde att jag skulle kunna hinna ut och springa ute i terrängen. Tidigare fick jag inte igång klockan och valde att njuta av att springa ute i naturen vid skymmning. Idag var GPS-klockan med mig och även om jag rent psykiskt var lite trött och hade lite svårt att motivera mig att springa ut, så slår jag till med det kanske bästa träningspasset någonsin. Kroppen hade en bra dag.Det blev 8.8 km och snittiden blev 4:00/km, mycket bra!

De tre första kilometrarna avverkades under 4 minuter/km. Det är alltid jobbigare att springa i terräng, men jag hade gett mig fan, på att göra ett bra pass med klockan. Inte undra på, att jag var riktigt nöjd över mig själv den här dagen. Trots att jobb, innebandy, löpning och andra aktiviteter slåss om min uppmärksamhet samtidigt, så vägrar min kropp att visa upp att den har tappat något den senaste tiden.

Ett extra plus denna onsdag var att jag lyckades knipa en av de gratis Dumle pepparkakspåsar som delas ut på Dumles Facebooksida. Så nu har man en sådan att kvittera ut, kanske lagom till helgmyset?


Namnam, du ska snart in i munnen. Det förtjänar jag!
 
 
---
 
 
 
Sent på torsdagskvällen blev det klappat och klart för det tredje loppet, säsongen 2013. Jag debuterar i Midnattsloppet kommande säsong, då anmälan öppnades idag. Det blir inspirerande att springa ett sådant klassiskt lopp, en extra morot helt enkelt. Sedan tidigare är ju Göteborgsvarvet och Berlin Halvmarathon klara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar