fredag 18 januari 2013

Ladda för fredagsmys?


Ytterligare en fredag. Ytterligare ett fredagsmys, eller? Består mitt fredagsmys att vara hemma med min sambo och ha det mysigt, ja, delvis. Men första målet för min egen del denna fredag, var att knyta på löpskorna och springa ut i isande kyla. Jag förstod redan vad som väntade, när jag klev ut ur dörren, för att åka till jobbet. Jag valde helt enkelt att sätta på min träningsklocka och inte titta på den överhuvudtaget. Jag ville inte känna stressen och jag ville bara gå ut och njuta, så mycket det gick. Jag får ändock, säga att det gick hyggligt. Då jag sprang 8 km och det blev i snitt 4:17/km, då tycker jag ändå att jag tog det "lite lugnt". Än finns det krut. Men nu ska min kropp även den få lite vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar