söndag 17 februari 2013

Badminton, himmelsk dryck och löppass @ this Weekend!






Förra helg var det skridskoåkning på schemat tillsammans med sambon. Denna helg blev det badminton. En underskattad sport i mitt sinne. Det var länge sedan jag spelade badminton. Det var i samma hall som denna gång, som förra, nämligen Enskede rackethall. I början var det givetvis lite ovant, men sen kom man in i det och det ett väldigt kärt återseende märkte jag. Min racketkoordination var inte den bästa, men ett trevligt avbrott mot löpning och innebandy. Något som definitivt kommer att göras fler gånger, var så säkra på det.

Bara som en parentes, så vann jag med 2-1 i matcher mot min sambo. Så, nu har jag skrivit det. 

---



På vägen hem från badmintonsessionen, så hade jag ett annat mål i sikte. Nämligen att gå in på den lilla butiken USA Godis vid Upplandsgatan. Den hade nämligen det jag nog får säga, kanske världens godaste dryck. Det är nämligen en drickbar Mars. Helt förträfflig. Jag hittade den första gången under sommaren 2008 på Cypern, jag har försökt spana efter den länge och hittade inte någonstans när jag var utomlands, även när jag var New York, fanns den konstig nog inte eller så letade jag inte tillräckligt bra.

Men 3 år senare, kom min belöning i form vid en turistställe i Hong Kong. I en liten, men exklusiv supermarket fanns den där. Det var ett perfekt ögonblick, i den gassande solen vid ett lyxigt badhotell, att hitta den där heliga graalen igen. 1,5 år senare så har min sambo hittat USA Godis (med särskrivning) på internet, där på den sidan, finns den där igen. På svensk mark dessutom. Så det blev veckans belöning i form av denna gudomliga dryck. Tack för den.

Tråkigt nog, så var jag faktiskt på jakt efter havtornsdryck som jag har skrivit om tidigare. Men ICA Globen som skulle vara ett av de försäljningsställen enligt deras hemsida, hade inte och jag fick gå hem tomhänt utan havtornsdryck. Kanske gör jag ett nytt försök i veckan, måntro?


 ---

Sen har det faktiskt varit löpning under lördagen. Varken min GPS-klocka eller mina hörlurar fungerade. Första gången på mycket länge som jag springer utan podcast eller musik i öronen. Men det blev ett "lugnt" pass i 4:50-snitt, det var lagom och kroppen behöver inte alltid köra hårt. Jag behöver lugnare pass också, framförallt när underlaget är som det är. 

 

4 kommentarer:

  1. Jag och sambon har faktiskt pratat om att börja spela badminton när min kalaskula är borta. Tyckte det var sjukt kul på skolgympan :)

    SvaraRadera
  2. Ja, gör det. Både mysigt och riktigt kul, kravlöst, men ändå utvecklande! (:

    SvaraRadera
  3. men hm.. det därlåter inte så jättegott faktiskt haha :P men usa godis.. är det en godisbutik lr???

    SvaraRadera
  4. tkhl: Det är väldigt gott och det finns en anledning till att jag blir glad över att se det i Hong Kong. USA Godis är en butik som säljer amerikanskt godis, värt en kik, kolla in deras hemsida på www.usagodis.se!

    SvaraRadera