torsdag 7 februari 2013

Knämjölk. Nej, knä och mjölk!






Är det något jag älskar, är det att lära mig nya saker. Sedan jag började på allvar med min löpning för 9 månader sen, har jag insupit mycket nya saker. Något jag upptäckte när jag läste senaste numret av Runner's World, var att det stod om löparknä och jag kände helt plötsligt igen mig på beskrivningen. Jag googlade lite om det och jag förstod att jag inte var helt fel ute. Det röda området på utsidan av knät på bilden visar en smärta som jag hade i omgångar under förra året. En strålande och jäkligt jobbig smärta. Problemet var att, jag kanske inte tog det på allvar. Utan jag körde på i vanlig stil i stort sett och problemen lyckades ändock försvinna. För är det något jag har sett många löpare bli drabbade av och orsaka mycket svårigheter är det just löparknä. Humoristiskt att jag har haft löparknä utan att jag ens varit medveten om det. Jag hoppas att jag kommer att klara mig framöver från detta onda fenomen, peppar peppar.

---


Denna är inte jätteny, men värt att ta upp. Arla har satsat på sin version av en "sportdryck". Den här är mjölk med blåbärssmak (finns som naturell också) med 30% extra protein, bra innan och efter träning. De gånger jag har testat, tycker jag ändå att jag haft en positiv mättnadskänsla. Men jag ska utforska den lite mera och se om den kan bli en bestående del av min träning. Undrar ifall fler har någon erfarenhet av denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar