lördag 23 mars 2013

Mindre än 12 timmar kvar. Sen PANG!


Fängelsekund 416. Brottet? Impulsiva tankar. Straffet? Ett liv med löpning.

Så då är vi där. Mindre än 12 timmar innan loppstart ute på Djurgården. Efter att jag avslutade förra säsongens lopp ute i Hässelby i mitten av oktober, så har jag bara väntat på att 2013 ska köra igång med sitt första lopp och nu är det äntligen dags. Jag är faktiskt lite nervös. Springa med andra tokar, att köra slut på sig själv och göra i bra ifrån sig. Det som skiljer förra årets första lopp ute i Skärholmen mot denna start är att jag har en hel vinter fylld med försäsongsbetonad löpning i ryggen, med fokus på att löpa och att jag är med från start. Förra året var det faktiskt en impulsiv tanke i mitten av maj som satte allt i rullning, det tog bara 2 dagar och sen så skulle jag springa mitt första lopp. Nu har jag vigt många kvällar och helger åt att springa, springa och åter springa. Fast jag inte har velat, nu hoppas jag att belöningen kommer i form av att ett bra första lopp.

Igår sprang jag mitt sista pass. Det skulle bli ett mittimellan-pass på runt 4:20. Så blev det inte. Jag kunde inte hålla igen. Trots att jag inte tog i för fullt blev det 4:03/km i snitt på 10 km. Det är en mycket bra notering och skvallrade om att rent formmässigt ligger jag helt i fas. Så imorgon, så måste jag helt enkelt sikta på sub 40 om inget märkligt händer. Jag har tre tidigare milslopp sen förra säsongen. Tiderna? 37.55 - 38.28 - 38.24! Hyggliga tider för en förstagångslöpare. Imorgon kör vi. Gud vad kul det ska bli! 4 månader av längtan är äntligen över. Nu är det bara att köra.


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vet inte om det var så smart att springa 10 km 4:03-fart dagen innan ett 10-km lopp :-).....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag sprang på fredagen. Alltså två dagar innan! (:

      Radera