söndag 17 mars 2013

Vila när man är sjuk? Inget för mig!






Piller. Piller och åter piller. Är det något som jag har proppat i mig de senaste dagarna är väldigt massa piller. C-Vitamin, D-Vitamin, sportpiller, Omeprazol, Ipren, Alvedon, fan och hans moster. Jag har åkt på en rejäl förkylning och i fredags, var jag som bekant riktigt sjuk och jag har stegvis försökt komma tillbaka med bland annat hjälp av piller. Jag kan tyvärr inte lägga mig ner och ta det lugnt, inte på det sätt "vanliga" människor ska och bör göra. Trots att jag har varit småsjuk under helgen, så har det blivit tre idrottsaktiviteter.


--



Det blev revansch i badminton under lördagen. Jag mötte en sömndrucken sambo och skåpade fullständigt ut henne med 3-0. Inte mycket att skryta om, men med tanke på hur det såg ut under senaste gången vi spelade, så var det viktigt för mig att gå in och visa att det var engångshändelse. Jag får nog säga att det är extra kul att få spela badminton, det är helt olikt innebandy och löpning, vilket ger ett trevligt avbräck. Dessutom är det en trevlig paraktivitet, där vi både kan ha kul på flera nivåer tack vare detta.

--

Sen blev det löpning senare under dagen. Helt otroligt. Tanken var att jag redan i fredags skulle springa, men så det blev det icke. Men istället blev det under lördagen, egentligen mot alla odds. Men det är en riktig tur att det var redan planerat att det skulle bli ett "lugnt pass" med tanke på min världsrekordtid under onsdagen. Det blev de sedvanliga 9 km på 4:56/km i snitt och det var ungefär vad både kropp och knopp hade lust med idag. Det var lagom helt enkelt.

---

På söndagen blev det innebandymatch. Av det vanliga slaget. Problemet var att jag helt enkelt hade varit dålig på att äta, så jag kände att mina energidepåer var nära att slå i botten och att sjukdomssymptomen satt kvar i kroppen helt klart. Men jag har bara missat 1 match de senaste 5 säsongerna (pga utlandsvistelse) och det var helt enkelt no brainer, att jag skulle ge det ett försök. Efter en förstaperiod, så var jag rent kroppsligt inne i matchen och överlag så spelade vi helt okej. För egen del, var det enkelt försvarsspel och det får man vara nöjd med. Matchen vanns med 6-3 och jag var orsaken att en spelare fick ett akademiskt matchstraff i slutet av matchen, efter att likt HV-spelaren Per Ledin irriterat spelare att ta en onödig cross-checking i ryggen på mig. Resten av söndagen föll dock i mörker efter förlust i hockeyslutspelet. Huga.



Hur veckan ser ut, beror helt på kroppen. Men det blir ingen monstervecka, eftersom om 1 vecka, så är det dags för årets första lopp i Premiärmilen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar