fredag 17 maj 2013

19 timmar kvar till ännu en halvmara






Just i detta nu återstår det mindre än 19 timmar till min start i min nästa halvmara i Göteborgsvarvet. Det har varit psykiskt jobbigt emellanåt att träna mot en halvmara, för jag vet att det krävs väldigt mycket av en. Framförallt för mig som sällan tränar särskilt långt. Men jag har två veckor med 4 längre pass, 1 kortare pass och 1 kortare lopp. Jag sprang senast i onsdags. Det blev samma 13 km som i måndags ute i skogen, den här gången tog jag det medvetet lite lugnare. Det blev 4:25/km och jag kände att jag hade mer energi, men fokuset låg bara på att njuta av allt. Framförallt när onsdagen var en riktig jävla skitdag, i jämförelse med måndagens pass som var en del av en underbar start på veckan. Men löppasset fick jag chansen att lyssna på snack om TV-spel och komma ut i det härliga vädret. Det var härligt.

Det kommer givetvis bli lite tajt om tid ner mot Göteborg. Åka ner, hämta nummerlapp, sen ställa sig i startfållan. Men jag hoppas att allt går vägen. Jag vet också att jag kommer att få slita hårt för att springa halvmaran. Men olikt i Stockholm och Berlin, så är jag faktiskt inte särskilt orolig att den mentala pressen kommer att ta över. Jag måste våga ta nästa steg mentalt och jag känner att jag kommer klara det mentala spelet bättre den här gången. Däremot kanske alla löpare på banan kommer att få mig att få grov torgskräck, men det fixar sig det också. Men jag siktar inte på nytt rekord, utan jag passar på att njuta av ett nytt härlig lopp bland andra löpgalningar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar