fredag 10 maj 2013

Tagga igång igen


Nu återstår det lite mer än ett halvt dygn till nästa lopp. Som vanligt såhär dagen före och även timmarna före lopp, brukar jag sällan vara taggad. Inte rent fysiskt i varje fall. Men mentalt lyckades jag hålla igång min framtida segerbilder (det har lyckats väl i både Berlin och på Kungsholmen senast). Men jag känner mig lite seg, trött och har ont i halsen. Jag gillar inte att jobba klämdag så värst mycket, men då har jag i varje fall varit i rörelse. Hade det varit ledigt, så hade jag nog såsat i soffan eventuellt. 5 kilometer imorgon och det är psykologiskt skönt att veta, att man inte behöver springa längre än så. Det blir lite "vila" i huvudet med andra ord. I övrigt har jag tränat bra den här veckan och har Göteborgsvarvet framför mig, som nästa stora mål.

---






Jag har tidigare skrivit om min nya bekantskap i kosten. Nämligen Kesella med Fun Light. Jag är c:a 100 år efter alla andra när det gäller den här "trenden", det gör inget. Jag tycker det är väldigt kul att äta ett vettigt mellanmål och jag äter det i stort sett dagligen med rågbröd samt banan, funkar bra. Med tanke på att jag åt dåligt mellanmål eller inte alls, så är det här är toppen. De senaste veckornas hyggliga träningspass kan delvis ha det här mellanmålet att tacka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar