måndag 26 augusti 2013

Det är bara att vänta och rulla tummarna...!


Det suger att vara sjuk. Det gjorde ont i mig att till slut erkänna för mig själv att jag egentligen var för krasslig att springa ett lopp. Sen att jag fick trots omständigheterna en hygglig tid är en annan femma, det var inte alls det jag fantiserade om för några veckor sedan. Men det finns inget att göra åt om man är krasslig. Nu under måndagen var det egentligen tänkt att jag skulle ut och springa. Jag har faktiskt inte ont i halsen, utan är "bara" förkyld. Men jag tog mitt förnuft till fånga och avstod dagen, så jag gjorde lite övningar hemma istället för att vara något "igång". Det är ett nytt viktigt lopp på onsdag, rent mentalt har jag lagt det åt sidan. Men jag kommer att göra ett seriöst försök imorgon, om jag blivit friskare att ta en tur och se vad status är hos mig. Det är ingen idé att åka till Huddinge under onsdagen om jag inte kan "fajtas" om en bra tid. Det som egentligen sög mest under lördagens lopp, var all kraft som försvann strax innan 3 kilometer. Det var snopet, men straffet för att jag sprang krasslig helt enkelt. Så var det med den saken. Spring inte sjuk. Nu hoppas jag som sagt att lite sömn gör susen till imorgon och jag kan göra ett sista test.

---


Jag åkte till Malmö under gårdagen. Jag skulle se mitt kära IFK försöka ta chansen på bortaplan i seriefinalen mot MFF. Det började bra, sen gick det inte alls bra och vi fick lämna arenan med en bitter eftersmak. Men förlust på bortaplan mot serieledarna är egentligen inte fy skam, men det var inte riktigt såhär jag hade tänkt mig. Sen blev det sova lite på hotell, innan vi flög och jag klev rätt in i arbetet på måndagen. Snabba kast. Enda minuset var egentligen att mitt hårjox som jag använder flitigt fick kastas efter som det var 50 ml för mycket. Jag hade inte ens en tanke på den där burken vid säkerhetskontrollen. Men det var extra surt, då den var i princip full och jag mumlade irriterat om att "inte fan spränger jag flygplan med hårvax". Men regler är regler och det var dumt av mig att missat det. Hårjoxet är som ett viktigt organ för mig, så det var bara att handla nytt under eftermiddagen. Fåfängt? Lite. Men vafan gör man inte för att underhålla och ha en ung look så länge det är möjligt. Tiden tickar på för mig med. Tick. Tack.


2 kommentarer:

  1. Men du skulle ju komma med bakverk till Huddinge.... :-). Det hade jag sett fram mot :-), men jag förstår. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tyvärr inte bakat på länge nu, det får bli när loppsäsongen är slut! Då kan du få en liten kakbit eller så! (:

      Tack Lennart, det ska jag!

      Radera