lördag 31 augusti 2013

Upp och hoppa, dax för nästa lopp!


Nu har jag äntligen fått sova ganska gott i natt. Det känns härligt att få göra det, utan att behöva känna stressa ifall man vaknar mitt i natten att man måste somna om fort som fasiken, så att man får ut den sömn man hade tänkt. Så man får helt enkelt vara glad över det. Helt frisk är jag inte, men nu är det mest bara snor i näsan och det känns bättre att jag tar långsamma steg mot kunna vara tillbaka fullt. Nu ska jag bara "runt knuten", då loppet hålls här hemma så att säga. Så jag gör det mest för att springa för hemmapubliken. Det vore orättvist av mig att springa överallt i Stockholm, Sverige och även utomlands, utan att bjuda hemmafansen på lite gott. Det blir bara 5 km som förra året, då vann jag i enkel stil med 18:47.

Jag kommer inte ta i för fullt idag, men jag hoppas kunna få en topplacering igen och slå förra årets tid. Idag handlar det inte om att pressa sig själv eller slå rekord, bara att göra så bra man kan. Sen nästa vecka så är det dags för att börja träna ordentligt igen. Så får det bli. Godspeed!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar