torsdag 26 september 2013

Hellasloppet struket - Nu är det all in som gäller!


Under Sicklaloppet bestämde jag mig. Jag kommer inte att springa Hellasloppet nästa helg. Helt enkelt för att jag kommer att satsa helt på att komma tillbaka i god form inför säsongens sista lopp i Hässelbyloppet den 13 oktober. Jag måste vila mera, så att min slitna kropp med alla skavanker lyckas studsa tillbaka. Jag är mycket ledsen över alla supportrar som har planerat sin helg utifråmn att de ska åka ut till Hellasgården och se mig. Jag ber om ursäkt. Ni kan få två autografer i Hässelby om ni kommer dit istället, som plåster på såren. Jag fick frågan i kommentarsfältet om jag satsar på nytt personbästa i Hässelbyloppet. Givetvis vore det idealiskt att få göra det, men jag måste vara realist för en gångs skull, jag kommer att vara mycket nöjd ifall jag springer på en 36.XX-tid då.

Min "all in"-satsning mot Hässelby började under gårdagen. Då sprang jag 10 km terräng på 4:08/km i snitt, fullt godkänt. Det var ungefär så hårt jag hade lust med, min kropp var böjd att hålla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar