torsdag 2 juli 2015

Dags att lägga om kursen!



Nu har vi kommit till halvtid. Det kommer antagligen att komma upp en sammanfattning om den succéfyllda våren i slutet av juli eller kanske närmare i början av augusti. Det är många känslor och tankar, som har farit under säsongen. Framförallt om man ska utgå från hur jävlig den senaste höstsäsongen var och hur jag kom tillbaka från den. Det är magi mina damer och herrar. Men jag kommer att sammanfatta mer om det i ett annat inlägg som sagt.

Min löparkalender tar slut nu. Allt är över. Det är precis som mayakalendern den 21 december 2012, nu är det slut med världen. Den går under. Riktigt så är det inte. Utan jag har haft lopp i åtanke att eventuellt springa nu, men som jag inte har varit helt säker på att springa. Det fanns Enhörna Challenge igår, som jag valde att avstå, då jag kände att perioden efter Kalmar-loppet var för liten för att jag skulle ha lust att ställa om tankarna. Idag skulle Roslagsnatta gå, som jag har sprungit 2012 och 2014. Det blev dock inställt och jag hade mentalt ställt in det själv sedan tidigare. Dessutom har jag kollat på lopp under sommaren, men inget som är intressant och vissa går under en period då jag är bortrest. Så därför är det kort och gott tävlingsvila just nu som råder.

Däremot tränar jag på som vanligt. Jag har sprungit i måndags (18 km), tisdag (16 km) och nu idag (18 km). Nu tränar jag rätt så förutsättningslöst om man säger, jag tävlar för att hålla mig i form och för att hitta tillbaka till löparglädjen som delvis har sviktat den senaste tiden. Tiderna blir inte särskilt mycket att skriva hem om, dels så är det svårt när man har semester att äta ordentligt (har svårt med lunchen, då jag är en man byggd på rutiner) och att värmen gör sitt för att sinka ner en. Jag kör på, inget stoppar mig helt enkelt. Snart kommer jag att publicera min intentionslista på de lopp som är aktuella för höstsäsongen.

Inte nog med detta. Jag införskaffade mig ett nytt par löparskor. Jag är extremt lojal mot Adidas. Jag ska inte bita den hand som föder en. Jag köpte Adidas Ultra Boost, som jag har varit sugen på sedan de släpptes. De påminner lite om de skorna jag har nu, men det finns skillnader där (jag hoppas kunna skriva mer ingående när jag har testat dem mera). Jag hoppas inte min fot/ben tar skada av dessa, då jag har små känningar att det där är på gång igen. Men jag hoppas att jag klarar mig undan det. Utöver dessa skor, så har jag faktiskt beställt ett annat par Adidas, nämligen de jag har haft nu den senaste tiden, men i en annan färg. Våghalsigt, va? Utöver detta, så funderar jag på ett tredje par att variera med. Ska bli spännande och se vart det slutar någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar