tisdag 7 juli 2015

Dax för ett brejk!

                                                                    Foto: SEO Expertise
Det kanske har gått fram hos er. Jag är en ganska rastlös själ och har ibland svårt att för att bara ta det lugnt. Därför kan det här med semester vara komplicerat på fler än ett sätt. Dels så försvinner rutiner som jag är van vid. Fasta tidsrutiner är borta, då blir det helt vajsig med hela systemet. Självfallet är det skönt att sova hur man vill, men bara i max en vecka och då gäller det att boka in aktiviteter och annat för att hålla skeppet levande så att säga. Jag missar lunch, eller rättare sagt jag blir för lat för att ta hand om den saken. Såklart uppskattar jag friheten med att bara få vara, men samtidigt är jag som sagt en rastlös själ och träningen blir till viss del lidande eftersom jag inte äter lika optimalt eller rör på mig på samma sätt heller överlag.

En sak som jag uppskattar med semester är att man kan resa någonstans. Det är det jag kommer att göra imorgon, jag åker imorgon till Spaniens huvudstad, Madrid. Jag har varit i Spanien två gånger tidigare, en kortvisit i Sevilla 2007 och Barcelona 2013. Det är alltid kul att få upptäcka nya städer och få strosa runt, koppla bort från allt surr och ständigt tjatter från alla håll. När man väl är inne i det där hamsterhjulet, så är man hela tiden uppkopplad och påpassad på alla möjliga sätt. Man kollar allt möjligt; mail, mobilen, Facebook, internet fram och tillbaka. Det är något helt annat när man får åka någon annanstans och få koncentrera sig på varandra, på att utforska staden.

Det innebär också en löpvila. Den är den här gången högst frivillig och tacksam. Efter att ha provat mina nya löpskor två dagar i rad, drog jag på mig något som skulle kunna vara någon sorts form av skada. Ovansida av min högra fot (ja, den som har varit igång förut) fick jag en otrolig smärta efter andra löppasset. Så pass att jag fortfarande dagar efteråt inte är återställd. Det gick knappt ta in foten utan att jag vred mig i smärtor. Jag har dock ändå kört ett ytterligare löppass med denna smärta, men återgick till mitt gamla par. Jag tror inte att den har med snörning på de nya skorna. Det är alltid svårt att spekulera i detta, framförallt när man har tagit en "vilodag" och det inte har blivit så mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag är så trött på min högerfot, så jag orkar inte sia om detta.

Jag kan bara konstatera att jag kör ett nytt löppass om någon timme och imorgon passar jag på igen, om inte foten protesterar alltför mycket. Sen blir det av till Madrid. Ingen löpning. Ingen stress. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar